John Deere X304

 Kenmerken en specificaties

  • Optimaal Comfort voor de bestuurder
  • 4 wiel besturing
  • Keuze van maaidekken
  • Constructie van uitzonderlijke kwaliteit
Aanbevolen maaioppervlak Max. 8000 m2
Maaibreedte 107 cm
Motorvermogen 12,2 kW bij 3100 omw/min
snelheid Max. 8,9 km/h (5,5 mph) vooruit





Bekijk de gedatailleerde informatie op het blad met specificaties.

Download hier




De tuintrekker X304 maakt deel uit van het Select Series-gamma. De bediening is gemakkelijk met Twin Touch™-transmissiepedalen. Bovendien is deze zitmaaier standaard uitgerust met vierwielbesturing, wat betekent dat hij in de krapste ruimten enorm wendbaar is.

Dus als u op zoek bent naar een gemakkelijke manier om in uw tuin overal omheen te rijden, is dit beslist een aanrader.

 

 

Zwaar, gelast stalen onderstel

Het onderstel is gemaakt van zwaar, gevormd en gelast staal, op cruciale plaatsen versterkt voor een nog sterker geheel:

  • Zwaar, gelast stalen onderstelHet onderstel wordt gevormd uit materiaal van 3 mm (0,118 in) dik voor een lange levensduur.
  • De standaardvoorbumper en de plaat voor de hefinrichting zijn gemaakt van 3,8 mm (0,15 in.) dik staal en maken het frame compleet.
  • Plaat van achterhef kan twee Quik-Tatch-gewichten van 19 kg (42 lb) dragen.
  • Bij modellen met tweewielbesturing is de beugel voor gewichten in het onderstel geïntegreerd. (N.B.: voor modellen met vierwielbesturing is de gewichtsbeugel (optie) vereist.)


Vierwielbesturing

Het vierwielbesturingssysteem is speciaal ontwikkeld voor het maken van korte bochten, waardoor efficiënter kan worden gemaaid:

  • VierwielbesturingDe stuurgeometrie is ontworpen met behulp van 3D-modellen, dus alle vier de wielen werken samen.
  • Bij de torsieas en de achterspillen is gebruik gemaakt van gesloten kogellagers om de wrijving te verminderen.
  • Een grotere tandsector resulteert in een verbeterde (hogere) stuuroverbrengingsverhouding. Een hogere overbrengingsverhouding betekent minder zwaar sturen.
  • Dubbele stuurstangen helpen de stuurbelasting gelijkmatig te verdelen en de stuurfout aanzienlijk te verminderen.
  • Fuseekogels aan beide uiteinden van de spoorstangen verminderen de slijtage en zorgen voor een nauwkeurig stuurresultaat.
  • Lange fusee-armen verbeteren het mechanische voordeel van het stuursysteem via het volledige bewegingsbereik.
  • De stuuras draait aan de onderkant, vlakbij het rondsel, op een gesloten kogellager om de stuurinspanning te verminderen en gedurende de hele levensduur van de trekker een prettig aanvoelende besturing te waarborgen.
  • De tandsector draait rond een as en niet om een bus, om goed ingrijpen van de tanden te waarborgen en vastvreten uit te bannen.
  • De boven- en onderzijde van de tandsectoras draait op gesloten kogellagers en vermindert de stuurinspanning en waarborgt bovendien een prettig aanvoelende besturing gedurende de hele levensduur van de trekker.
  • Smeerbare voorste astappen draaien om warmtebehandelde bussen om de wrijving en dus op termijn de slijtage te verminderen.


Twin Touch-pedalen

Met de Twin Touch-voetpedalen regelt u de snelheid en de rijrichting:

  • Twin Touch-pedaleneen 'gaspedaal' staat garant voor een gemakkelijke bediening.
  • De bestuurder kan van richting veranderen zonder zijn voet van het plateau af te nemen.
  • Het grote pedaaloppervlak bezorgt de bestuurder een superieur comfort.
Cruisecontrol
Cruisecontrol behoort tot de standaarduitrusting:
  • om in te schakelen, de hendel CRUISE omhoog brengen en vasthouden totdat de voet wordt verwijderd van het vooruitrijpedaal.
  • Bij een noodstop wordt de cruisecontrol uitgeschakeld door het rempedaal in te trappen of het vooruitrijpedaal in te drukken.


Gebruiksvriendelijke bedieningselementen

Het afgeronde dashboard is aantrekkelijk en overzichtelijk vormgegeven:

  • Gebruiksvriendelijke bedieningselementen Bedieningselementen zijn kleurgecodeerd en voorzien van een opschrift in Engels, zodat de bestuurder in één oogopslag ziet wat hij doet.
  • Knoppen zijn logisch geplaatst en gemakkelijk te bereiken.
  • Dankzij de urenteller kan gemakkelijk worden bijgehouden wanneer olie moet worden ververst en ander onderhoud moet worden uitgevoerd.
  • Aparte bedieningselementen voor motortoerental en choke maken starten en warmdraaien bij kouder weer gemakkelijker.
  • De chokehendel is van het veerbelaste type, om te voorkomen dat de trekker per ongeluk wordt gebruikt met de choke deels open.
  • De functionele vormgeving zorgt ervoor dat de gas- en de chokehendel er degelijk uitzien en prettig aanvoelen.


Vermogen

De trekker wordt aangedreven door een John Deere iTorque™-vermogenssysteem, een combinatie van motorfuncties en een exclusief motorkapontwerp die samen zorgen voor een superieur vermogen werk te verzetten, een gelijkmatige koeling en duurzaamheid.

Vermogen Belangrijkste kenmerken van de motor:

    • 12,2 kW (bij 3100 omw/min)
    • Luchtgekoeld V-Twin-type dat zijn kracht soepel en stil levert

Kwaliteitskenmerken:
  • Gietijzeren cilindervoeringen
  • Kopkleppen
  • Krachtige druksmering
  • Verwisselbaar oliefilter
  • Tweetraps luchtfilter
  • Motor van type V-Twin
  • Uitstekend vermogen en dito prestaties
  • Gemakkelijk starten
  • Soepel lopen


Vliegwieldynamo
Een vliegwieldynamo levert voldoende capaciteit om de accu snel te laden en elektrische uitrusting, bijvoorbeeld verlichting of een sproeier, van voeding te voorzien:
  • Capaciteit 15 A
  • Zo afgeregeld dat de accu volledig geladen blijft zonder risico van overladen


Edge Xtra Mulching-maaidek van 107 cm (42”)

Edge Xtra-maaidek van 107 cm (42”)
Het 107cm (42-in.) brede Edge Xtra Mulching-maaidek is speciaal ontworpen als een mulchmaaidek dat het beste mulchresultaat in zijn klasse levert:
Edge Xtra Mulching-maaidek van 107 cm (42”)

  • veerkrachtig 4-punts bevestigingssysteem
  • brede anti-scalpwielen
  • maaihoogte instelbaar in stappen van 6,4 mm (1/4 in.)
  • deknivelleersysteem aan boord
  • Verwijderbare achterplaten om de verwerking van langer gras mogelijk te maken op plaatsen waar efficiënt mulchen niet mogelijk is vanwege de conditie van het gras (geen gereedschap nodig)


Eenvoudig instellen van de maaihoogte en vlakstellen van het maaidek

Eenvoudig instellen van de maaihoogte en vlakstellen van het maaidekMet een draaiknop kan de maaihoogte snel en gemakkelijk worden ingesteld:

  • Maaihoogte instelbaar van 25-102 mm (1 tot 4 in.) in stappen van 6,4 mm (1/4 in.)
  • Telkens wanneer het maaidek omlaag wordt gebracht keert het terug naar de van tevoren ingestelde maaihoogte
  • Deknivelleermaat aan boord, bevindt zich in het midden van de instelknop voor de maaihoogte Wordt gebruikt in combinatie met Exact Adjust-poorten voor gemakkelijk en nauwkeurig nivelleren van het maaidek met optimale maaiprestaties als resultaat
Voetpedaallift
De X304 is uitgerust met een pedaalsysteem voor het omhoog- en omlaagbrengen van het maaidek. Bediening met de voet om de maaier of het werktuig omhoog te brengen is voor veel bestuurders minder inspannend dan gebruik van een hendel voor handmatig heffen:
  • De gebruiksvriendelijke hoger geplaatste vergrendeling werkt ongeveer hetzelfde als de vergrendeling van de parkeerrem.
  • Het voetpedaal zit niet in de weg en komt niet gauw in aanraking met bosjes en takken tijdens het rijden.
  • Telkens wanneer het maaidek omlaag wordt gebracht keert het terug naar de van tevoren ingestelde maaihoogte.


Comfortabel bedieningsstation

Een bestuurdersstoel met een open rugleuning van 38 cm (15-in.) hoog zorgt voor comfortabel, soepel rijden en vormt een goede steun voor de rug:

  • Comfortabel bedieningsstationDe stoel is in 15 standen verstelbaar over een lengte van 18 cm (7 in.), waardoor de bestuurder een comfortabele houding kan aannemen en de knoppen en pedalen gemakkelijk kan bedienen.
  • De bestuurder kan de stoel gemakkelijk naar voren of naar achteren verplaatsen terwijl hij op de stoel zit.
  • Dankzij de open rugleuning houdt luchtcirculatie de rug van de bestuurder koel en droog voor nog meer comfort tijdens het rijden.
  • Greep aan de bovenkant van de stoel is handig geplaatst en kan worden gebruikt om de stoel naar voren te kantelen om hem te beschermen tegen de regen.
 
De stoelvering kan zonder gereedschap worden aangepast aan het gewicht van de bestuurder:
  • Comfortabel bedieningsstationDe veren kunnen in drie standen naar voren en naar achteren worden geplaatst.
  • Geen gereedschap nodig
  • Maakt fijnafstelling van de vering mogelijk op het gewicht van de bestuurder
  • Achterste stand biedt meer steun aan zwaardere bestuurders
  • Onder de zitting bevindt zich een ruimte voor gereedschap.
  • Kan worden gebruikt voor het opbergen van handschoenen, klein gereedschap, enz.
 

Handig voor de bestuurder: op het spatbord bevinden zich een bekerhouder en een gereedschapsbakje:
  • Comfortabel bedieningsstationDe bekerhouder is geschikt voor verschillende maten bekers of andere houders.
  • Het gereedschapsbakje biedt praktische bergruimte.
  • Bekerhouder en gereedschapsbakje zijn gemaakt van duurzame ABS-kunststof (acrylonitrilbutadieenstyreen)


Zwaar uitgevoerde vooras en astap

Zwaar uitgevoerde vooras en astapDe vooras is gemaakt van nodulair gietijzer:

  • De gietijzeren vooras is sterk en schokbestendig.
  • Gietijzer buigt bij zware belasting of botsing niet door.


Bij taatsen en tappen wordt gebruik gemaakt van verwisselbare bussen:
  • bussen hebben een uitstekende slijtvastheid.
  • De vetholte tussen de bussen zorgt voor een blijvend goede smering en gemakkelijk sturen tussen smeerbeurten.
  • Smeernippels bij elke tap zijn gemakkelijk te onderhouden.
Zwaar uitgevoerde vooras en astap
De diameter van de voorste astap is 19 mm (3/4-in.); dit betekent kracht en een lange levensduur:
  • kracht voor het hanteren van zware werktuigen
  • lange levensduur voor de lageroppervlakken
  • gebruik van gesloten precisielagers in voorwielen


RIO-optie (voor gebruik van werktuigen bij achteruit rijden)

RIO-optie (voor gebruik van werktuigen bij achteruit rijden)Achteruit rijden en maaien tegelijk is sterk af te raden.

Een bestuurder die het nodig vindt en ervoor kiest de maaier ingeschakeld te laten bij het achteruit rijden, moet de trekker tot stilstand brengen en vervolgens de schakelaar voor de aftakas omhoog brengen en in de RIO-stand houden terwijl hij het achteruitpedaal licht intrapt. Daarna kan de bestuurder de schakelaar voor de aftakas loslaten, waarna de maaier blijft werken.

Telkens wanneer de bestuurder ervoor kiest de maaier (of een ander werktuig dat via de aftakas wordt aangedreven) ingeschakeld te laten, moet deze procedure worden herhaald


Sturen zonder moeite

Een zwaar uitgevoerd tandsectorstuursysteem met kwaliteitslagers biedt gedurende de hele levensduur van de trekker een gemakkelijke en nauwkeurige beheersing van uw maaier:

  • Sturen zonder moeitede kleine draaicirkel van 40,6 cm (16-in.) zorgt voor een uitstekende wendbaarheid.
  • De mogelijkheid korte bochten te nemen verbetert de efficiëntie bij het maaien.

Gemakkelijk sturen is belangrijk voor een plezierige maaiervaring:
  • groot stuurwiel met een diamter van 36 cm (14-in.) voor een verbeterde hefboomwerking
  • Grote tandsector voor een verbeterde (hogere) stuuroverbrengingsverhouding
  • Een hogere overbrengingsverhouding betekent minder zwaar sturen
  • Dubbele stuurstangen om de stuurbelasting gelijk te helpen maken en de stuurfout te verminderen
  • Fuseekogels aan beide uiteinden van de spoorstangen voor een lange levensduur
  • Lange fusee-armen om het mechanische voordeel van het stuursysteem te verbeteren via het volledige bewegingsbereik
  • Tandsector die draait rond een as en niet om een bus, om goed ingrijpen van de tanden te waarborgen en vastvreten uit te bannen
  • Smeerbare voorste astappen die draaien om warmtebehandelde bussen om de wrijving en dus op termijn de slijtage te verminderen


Modern en karakteristiek

Vloeiende, afgeronde contouren waarborgen een modern vormgegeven verschijning:

  • Modern en karakteristiekDe vormgeving van de motorkap voorziet over de hele lengte in efficiënte luchtinlaatlamellen aan beide zijden in plaats van aan de bovenkant, voor een koeler werkende motor, terwijl minder geluid het bedieningsstation bereikt
  • Hete lucht wordt uit de grille aan de voorzijde naar buiten geblazen, weg van de bestuurder.
  • Het in kleur gegoten materiaal Xenoy® van de motorkap is zeer duurzaam, heeft een uitstekende slagvastheid en is ongevoelig voor krassen, roest en deuken
  • Een karakteristieke grille en grote spatbordkap uit één stuk completeren het stylingpakket.


Grote brandstoftank

Grote brandstoftankEen doorzichtig materiaal stelt de bestuurder in staat het brandstofpeil te zien:

  • Merktekens aan de achterzijde van de tank tonen de hoeveelheid resterende brandstof.
  • De brandstoftank heeft een grote capaciteit van 13,2 liter zodat er langer kan worden doorgewerkt voordat er moet worden getankt.
  • De grote vulopening met een diameter van 7,6 cm (3-in) bevindt zich op het linker spatbord en maakt het bijvullen van brandstof gemakkelijk
  • Helpt morsen voorkomen
Laatste nieuws
10-02-2016
Nieuwe John Deere X950R voor dhr. Ottenschot
25-08-2015
Nieuwe John Deere X105 zitmaaier afgeleverd
24-08-2015
John Deere voor de hele familie