John Deere X155R

 Kenmerken en specificaties

  • Comfortabele bediening
  • EdgeTM-maaisysteem
  • Opvang achter
  • Constructie van uitzonderlijke kwaliteit
Aanbevolen maaioppervlak Max. 6000 m2
Maaibreedte 107 cm.
Motorvermogen 12,5 kW bij 3150 omw/min
snelheid Max. 8,9 km/h (5,5 mph) vooruit





Bekijk de gedatailleerde informatie op het blad met specificaties.

Download hier




 



De X155 combineert betrouwbaarheid, duurzaamheid en kracht in elk aspect van zijn constructie, waaronder een volledig gelast stalen onderstel en een gietijzeren vooras. Het is een machine met automatische grasopvang achter die perfect werk levert.

 

Bediening van de maaier is ook een koud kunstje met het ergonomische bedieningstation, de kwaliteitskoplampen en de traploos instelbare rijsnelheid.

 

Gemakkelijk om te bezitten. Gemakkelijk te bedienen. Gemakkelijk te onderhouden. De tuintrekker X155R

Stalen onderstel over de hele lengte

Stalen onderstel over de hele lengte

Het massieve onderstel uit één stuk is gemaakt van 3,0 mm
(0,11 in) dik staal. Dit over de hele lengte robotmatig gelaste onderstel beschikt over zeer robuuste stalen rails voor meer sterkte en een lange levensduur. Op het onderstel wordt de spatbordkap uit één stuk geschroefd.


Krachtige motor

Krachtige motor

De tweecilindermotor van 12,5 kW (bij 3150 omw/min) beschikt over voldoende vermogen en koppel om goed uit de voeten te kunnen in veeleisende mulch-, maai- en opvangomstandigheden:
  • Elektronische ontsteking voor snel starten
  • Gietijzeren cilindervoering voor een lange motorlevensduur
  • Bovenliggende nokken voor een hoog vermogen en grote brandstofzuinigheid
  • Krachtige druksmering en oliefilter voor schonere olie, zodat de motor langer meegaat en de intervallen voor olieverversen kunnen worden verlengd


Opvang achter

Opvang achter

De X155R is uitgerust met een grote opvangbak van 300 liter. De innovatieve vormgeving van deze aan de achterzijde geplaatste opvangbak stelt een hoge norm voor opvangsystemen. Hij is gemaakt van duurzaam weefsel dat waar nodig voor flexibiliteit zorgt, terwijl een rubbervoering aan de zijkanten en de achterkant stof binnenhoudt en geluid beperkt. De handige draaibare hendel maakt legen vanaf de bestuurdersstoel een fluitje van een cent.


Comfortabele bediening

Comfortabele bediening

Bedieningscomfort stond centraal bij het ontwerpen van de X155. Voor het comfort en de veiligheid van de bestuurder zijn de brede voetsteunen ingelegd met antisliprubber dat bovendien trillingsdempend werkt. Een verstelbare stoel met hoge rugleuning en een lendensteun met twee standen biedt de bestuurder extra comfort, wat vooral prettig is als de trekker langer wordt gebruikt.






Krachtige motor
Op het rechterspatbord bevinden zich een drankenhouder en een opbergvak voor extra gebruiksgemak en toegevoegde waarde


Robuuste motorkap

Robuuste motorkap

De motorkap is gemaakt van UV-bestendig JD Loy-polymeer spuitgietmateriaal:
  • JD Loy-materiaal is taai en duurzaam.
  • Het is ongevoelig voor roest en deuken
  • De kleur komt tot stand tijdens het spuitgietprocédé, zodat het product er langdurig goed blijft uitzien.
  • Het UV-bestendige JD Loy-materiaal verkleurt niet.
  • Openingen aan de zijkant van de motorkap laten ruimschoots voldoende lucht naar binnen en houden tegelijkertijd het geluidsniveau laag.
  • Twee koplampen zorgen indien nodig voor een goede verlichting.


Twin Touch-pedalen voor bediening hydrostatische transmissie

Twin Touch-pedalen voor bediening hydrostatische transmissie

Een Kanzaki® Tuff Torq® hydrostatische/automatische transmissie levert een traploos instelbare rijsnelheid en maakt veranderen van rijrichting gemakkelijk:
  • Een 'gaspedaal' zorgt voor een traploze snelheidskeuze en biedt zo een optimaal bedieningscomfort en -gemak.
  • De pedalen hebben een verschillende vorm en beweging en worden daardoor gemakkelijk herkend, wat ten goede komt aan de veiligheid.


RIO-optie (voor gebruik van werktuigen bij achteruit rijden)

Achteruit rijden en maaien tegelijk is sterk af te raden.

RIO-optie (voor gebruik van werktuigen bij achteruit rijden)De bestuurder die het nodig vindt de maaier (of een ander werktuig) ingeschakeld te laten bij het achteruit rijden, moet eerst de trekker tot stilstand brengen en achter de trekker kijken om er zeker van te zijn dat er geen omstanders zijn. Activeer vervolgens de RIO-knop (door deze in te drukken). De RIO-knop moet ingedrukt worden gehouden in de RIO-stand wanneer de schakelhendel in zijn achteruit wordt gezet (bij modellen met automatische transmissie wordt het achteruitrijpedaal ingedrukt). De bestuurder kan de knop dan loslaten en de maaier blijft in werking bij het achteruit rijden en ook wanneer het vooruit werken wordt hervat. Telkens wanneer de bestuurder ervoor kiest de maaier bij achteruit rijden ingeschakeld te laten, moet deze procedure worden herhaald. Als de maaier (aftakas) is ingeschakeld en de bestuurder zet de trekker in zijn achteruit of drukt de achteruitrijpedaal in alvorens de RIO-knop in te drukken, wordt het contact uitgeschakeld. De motor zal stoppen tenzij de bestuurder alsnog op de RIO-knop drukt of de trekker uit zijn achteruit haalt.

Als de motor stopt, moet de bestuurder de schakelaar of de hendel voor het inschakelen van de maaier (aftakas) in de stand 'off' zetten, het rempedaal intrappen en vervolgens de contactschakelaar omdraaien om de motor opnieuw te starten


Edge-maaisysteem

 

Het Edge-maaisysteem biedt superieur gebruiksgemak, optimale resultaten en een ongeëvenaarde betrouwbaarheid. Deze drie-in-éénmaaier van 107 cm (42 in) met twee maaispindels wordt gemaakt van staal van 2,7 mm (0,105 in) dik voor een lange levensduur:
  • Edge-maaisysteemDankzij het diepgewelfde ontwerp van het maaidek wordt het gras eerst opgetild voor een strak, gelijkmatig maairesultaat.
  • Uitworp achter voor efficiënt vullen van de opvangbak
  • De gladde onderkant van het maaidek voorkomt grasophoping en zorgt voor een gelijkmatige verspreiding van het maaisel.
  • De gewalste buitenrand van het maaidek zorgt voor extra sterkte en bescherming.
  • De in twee fasen opgebrachte e-coating en poederlak zorgen voor extra bescherming tegen roest.
  • Voor het wisselen tussen mulchen, zij-uitworp en opvang is geen gereedschap nodig (opvangsystemen zijn optie)
  • Het maaidek heeft een walsrand voor extra sterkte en bescherming.
De bevestiging van het maaimes aan de maaispindel is zo vormgegeven dat er voor het mes een uniek montagesysteem ontstaat dat resulteert in extra veiligheid en gebruiksgemak.


Maaihoogte-instelling

Maaihoogte-instelling

De maaihoogtehendel is veerondersteund, waardoor het instellen van de maaihoogte maar weinig kracht vergt:
de maaihoogte kan in stappen van 0,6 cm (1/4 in) nauwkeurig worden ingesteld.


Gietijzeren vooras

Gietijzeren vooras

De vooras is gemaakt van massief gietijzer dat niet buigt:
  • Een stuursysteem als in een auto, met tandsectorstuursysteem en dubbele stuurstangen levert een zeer sterke stuurinrichting op die weinig krachtsinspanning vergt en kort draait.
  • Smeernippels maken regelmatige smering mogelijk, zodat de machine ook licht blijft sturen en slijtage tot een minimum wordt beperkt.
  • Grote astappen met een diameter van 1,9 cm (3/4 in.) zorgen voor een uitstekende duurzaamheid.
Laatste nieuws
10-02-2016
Nieuwe John Deere X950R voor dhr. Ottenschot
25-08-2015
Nieuwe John Deere X105 zitmaaier afgeleverd
24-08-2015
John Deere voor de hele familie