H260 Voorlader

Kenmerken en specificaties

  • Verbeterde kracht en duurzaamheid
  • Perfecte trekkerstabiliteit
  • Hydraulisch systeem met hoge capaciteit
  • OngeŽvenaard†zicht

Hefkracht (volledige hoogte)

1583†kg (800 mm. vanaf het zwenkpunt)

Maximale hefhoogte

3540†mm.

Vrije ruimte (volledige hoogte)

3346†mm. (bakniveau)

Cyclustijden (lader heffen)

3.72 sec.



Bekijk de gedatailleerde informatie op het blad met specificaties.
Download hier


Het geÔntegreerde ontwerp van de H260-voorlader garandeert optimale prestaties op de 5E- en 5G-serie trekkers. Deze groen-op-groene oplossing is verkrijgbaar met mechanische parallelgeleiding (MSL) of zonder parallelgeleiding (MSL). Dit wendbare pakket is ideaal voor landbouw- en bouwwerkzaamheden.

Om er zeker van te zijn dat onze nieuwe voorladers voldoen aan onze normen en uw verwachtingen, gebruiken we alleen de beste materialen en het beste vakmanschap. Elk onderdeel is uitgebreid getest onder omstandigheden die nog zwaarder zijn dan die op uw bedrijf.


voorlader voorbereiding

Tractor ready voor lader

Voorlader voorbereiding, leverbaar direct vanaf de fabriek
De voorlader-voorbereidingsoptie is een af-fabriek bestelbare optie. Deze optie biedt dealers de mogelijkeheid om de trekker af-fabriek met de laderonderdelen al gemonteerd op de trekker te ontvangen. De trekkers worden dan geleverd met de montageframes, het onafhankelijke in het midden geplaatste ventiel en hydraulische aansluitingen, de joystick (mechanisch of electronisch), en de multikoppeling gemonteerd en getest.


Montage van de voorlader Naast de benodigde onderdelen worden ook een gereedschapskist en een motorkapbeschermer geleverd. Dit betekent dat de voorlader binnen 15 minuten direct op de trekker kan worden bevestigd.


Ventielintegratie

Ventielintegratie onder de trekkercabine

De ventielintegratie rechts onder de cabine biedt bescherming en een korte verbinding van het ventiel naar de joystick en ook van het ventiel naar de multikoppeling. Deze korte afstand biedt de bestuurder maximle nauwkeurigheid bij minimale inspanning bij de bediening van de mechanische joystick.


Montage van de joystick

Integratie van de joystick

De mechanische of electronische joystick kan worden gemonteerd in de fabriek; deze integratie is ideaal voor gemakkelijke toegang, eenvoudig gebruik en een ergonomische plaats. De bestuurder heeft perfecte controle over de lader en kan deze zo efficiŽnt mogelijk bedienen.


Motorkapbescherming voor trekkers

TrekkersZonder fronthefMet fronthef
6R 6R met fronthef 6R met fronthef
6X00 tot 6X30 6X00 tot 6X30 zonder fronthef

Configuraties motorkapbescherming voor trekker

De motorkapbescherming voor de 6R-trekker is speciaal gebouwd om de motorkap en de koplampen te beschermen, en hoeft niet te worden opgeklapt om de motorkap te kunnen openen.


Een lader die is gebouwd voor prestaties en duurzaamheid

Aanzicht vanaf de bestuurdersstoel

Een uitstekende boom, ontworpen met zorgvuldig geselecteerde en geteste componenten.

De H Serie voorladers zijn de beste partner voor John Deere trekkers. De boom is speciaal ontworpen om het zicht te optimaliseren met zijn brede afmetingen en geÔntegreerde hydraulische slangen. De duurzaamheid van de lader, die gebruik maakt van beproefde componenten, waarborgt dat de trekker zo efficiŽnt mogelijk werkt in combinatie met de voorlader.

Berekend en getest ontwerp Zicht en duurzaamheid zijn belangrijk voor de bestuurder, maar bediening is dat net zo goed. Om de bediening eenvoudig te houden, zijn de laders uit de H-serie uitgerust met een exclusieve indicator voor het bakniveau.


Beter zicht†

H360 met mechanische zelfnivellering (MSL) die mest laadt
Ontworpen met een laaggeplaatste torsiebuis, biedt de H Serie lader de bestuurder goed zicht op het werktuig, ongeacht op welke hefhoogte de lader wordt geplaatst. De lage stand van de torsiebuis biedt ook perfect de ruimte aan de koplampen van de trekker, waardoor de verlichting perfect is voor nachtelijk gebruik.





H360 met hydraulische zelfnivellering (HSL) die mest laadt



GeÔntegreerde hydrauliek

H360 MSL voorlader met transparant frame

De integratie van de hydraulische componenten biedt ook goed zicht voor de bestuurder omdat alles nu in de boom zit.

Met verborgen olieleidingen is het zicht verbeterd en de bescherming van de componentenózoals slangen, vering, het omleidingsventiel en de drukontlastklep is perfect. Alle componenten in de torsiebuis zijn gemakkelijk toegankelijk dankzij snelkoppelingen voor alle hydraulische verbindingen. De mogelijkheid om het complete hydraulische systeem te verwijderen maakt snel onderhoud aan de hydraulische componenten mogelijk.

Componenten in de torsiebuis



Hydraulische componenten in de torsiebuis

H360 HSL voorlader met transparente boom

De H Serie voorlader is een premium product met verborgen hydraulische leidingen. De snelkoppelingen (1) maken snelle toegang tot de componenten in de torsiebuis mogelijk. Direct na de snelkoppelingen zit het omleidingsventiel (2) aangesloten op de drukontlastklep (3). Toegang tot beide ventielen blijft gemakkelijk. Tot slot is ook de vering (4) geÔntegreerd in de torsiebuis, aan de tegenovergestelde kant van het omleidingsventiel. Om de vering in- en uit te schakelen is er een elektrisch ventiel aangesloten op de gas-accumulator.



In de torsiebuis


Specifiek onderdeel voor uitstekende duurzaamheid

Voorlader op de testbank

Alle scharnierpunten werden breder uitgevoerd en van gietstaal vervaardigd om een hogere duurzaamheid te verkrijgen. Deze verbeteringen verminderen de slijtagegevoeligheid voor de pennen en zijn bestand tegen de zwaarste toepassingen. Tot slot hebben de H Serie laders specifieke scharnierpennen met een smeernippel op alle scharnierpunten. Ze zijn ontworpen voor een lange levensduur en vereisen geen verwisselbare bussen.





Gietstalen onderdelen in oranje kleur



Vering in de torsiebuis

H360 MSL voorlader met transparant frame

Om de vering in- en uit te schakelen is er een elektrisch ventiel aangesloten op de gas-accumulator.

In combinatie met de mechanische joystick (1) is de knop voor de vering suspension geÔntegreerd op de joystick. In combinatie met de electronische joystick (2) is de knop voor de vering een aparte schakelaar in de cabine van de trekker. De vering is verbonden met de hefcilinder om comfortabele rijeigenschappen en bescherming van de vracht te bieden.



H360 MSL met vering in de torsiebuis



Synchrooncilinders

Synchrooncilinder

Snelle bakbewegingen zijn belangrijk om de lading zo snel mogelijk uit de bak te kiepen, om zo productief en snel mogelijk te laden. Het ontwerp van de bakcilinders kan een zeer grote invloed op deze snelheid hebben, vooral bij de MSL-laders.

Daarom zijn alle MSL H Serie laders uitgevoerd met synchrooncilinders. Een synchrooncilinder vereist een veel kleinere oliestroom voor het duwende einde van de cilinder, waardoor de cilinder veel sneller kan kiepen dan een normale cilinder.



Veiligheidsinrichting

Afsluitkraan geopend

Een hydraulische afsluitkraan is aanwezig in de basisuitvoering van de H Serie Ag laders om ervoor te zorgen dat de lader niet plotseling zakt. Zo kan de boom bijvoorbeeld worden vergrendeld als iemand voor onderhoudswerkzaamheden onder de boom moet zijn.







Afsluitkraan gesloten



Gemakkelijk onderhoud

Smeerpunten geÔntegreerd in het ontwerp

De vetnippels worden beschermd door het specifieke ontwerp van de gietstalen onderdelen. Hierdoor zijn ze snel en gemakkelijk toegankelijk zonder dat er ook maar iets moet worden verwijderd. De scharnierpennen zijn ontworpen om niet mee te draaien en om het vet op de contactvlakken te houden.







Scharnierpen



Gemakkelijk monteren en demonteren van de lader

Plaats de lader op de grond met de bak in de kiepstand

De eerste stap is om de lader te laten zakken met de bak in de kiepstand om het gewicht van de lader van de trekker te verwijderen.

De tweede stap is het neerlaten van de parkeerstandaard en het verwijderen van de mastpennen. Draai de mast voorover door de hefcilinder uit te schuiven totdat de mast voorbij de penlocatie op het montageframe is gedraaid. Kantel nu met behulp van het bakcircuit de bak terug totdat de mast is verwijderd uit het steunpunt en vrij is van de banden. Deze handeling kan worden uitgevoerd met de transmissie van de trekker in de neutrale stand.
Zet de parkeerstandaard omlaag Met de trekker in de parkeerstand kan de derde stap worden uitgevoerd door de motor af te zetten en de hydraulische druk af te bouwen volgens de instructies voor de trekker en dan de centrale hydraulische koppeling los te maken.






Verwijder de maspennen










Zet de trekker in de achteruitversnelling










Verwijder de multikoppeling






Download de H-Serie Folder



Laatste nieuws
12-10-2017
De eerste John Deere 5R in Nederland door JAN de WINKEL afgeleverd!
11-10-2017
Nieuwe Giant 5003T voor G.J. van der Velde
09-10-2017
Zeer mooie John Deere 6220 Pr voor Alfred Willems